Da li će usvajanje Akcionog plana za primenu Medijske strategije odmah značiti i bolje informisanje građana i veću bezbednost novinara u Srbiji pitanje je nakon najave države da počinje sa novim legislativnim merama.
„Sada imamo papir, on je dobar, i ako bude primenjeno to što je napisano možemo očekivati bolju situaciju. Ali ukoliko ne postoji politička volja da se implementiraju zakoni, možemo da pišemo šta god hoćemo“, kaže Tamara Filipović, iz Nezavisnog udruženja novinara Srbije (NUNS), za Radio Slobodna Evropa (RSE).
Da je razlika između napisanog i učinjenog od strane vlasti u ovdašnjoj medijskoj sferi osnovni problem konkretno je pokazao i izveštaj Evropske komisije iz oktobra. U njemu se konstatuje da je Srbija početkom godine usvojila novu medijsku strategiju, koja identifikuje glavne izazove u vezi sa slobodom medija, ali da još nije postignut napredak u stvaranju okruženja za slobodu izražavanja.
„Slučajevi pretnji, zastrašivanja i nasilje nad novinarima i dalje su izvor ozbiljne zabrinutosti. Transparentnost vlasništva nad medijima i raspodele javnih sredstava, posebno na lokalnom nivou, tek treba utvrditi,” navodi se, između ostalog, u tom dokumentu kojim se formalno ocenjuje napredak zemlje kandidata na putu ka članstvu u Evropskoj uniji.
Nedim Sejdinović, novinar nedeljnika „Vreme“, ocenio je za RSE da„Držanjem te teme ’vrućom’ Evropskoj uniji i međunarodnim organizacijama žele da pošalju poruku da imaju nameru reformišu medijsku scenu. Ali duboko sam ubeđen da od toga neće biti ništa jer ova vlast je tako koncipirana da zavisi od medija koji su pod njenom čvrstom kontrolom“, rekao je Sejdinović.
Akcioni plan na Vladi
Maja Gojković, ministarka kulture i informisanja Srbije, saopštila je 1. decembra da bi Akcioni plan, dokument na osnovu kojeg se implementira Medijska strategija, mogao da bude na glasanju pred Vladom 3. decembra, nakon što ga procene nadležna ministarstva.
Medijska strategija definiše razvoj medija u Srbiji, a u njoj su određeni svi budući koraci koje vlasti nameravaju da preduzmu kako bi se poboljšalo stanje u medijskoj sferi.
Strategiju usvaja Vlada Srbije kao krajnja instanca, a strategija za period od 2020. do 2025. usvojena je 30. januara. Akcionim planom definišu se predstojeće aktivnosti u implementaciji Strategije, kao i vremenski okviri za njih.
Discussion about this post