Praksa Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, je bila da ne podiže kaburove, niti da na njima ista gradi ili zida. Nije pravio ni turbeta ni kubeta, na kaburovima. To je novina koji su uvele kasnije generacije. Kada je Resulullah, sallallahu alejhi ve sellem, poslao Aliju, radijallahu anhu, u Jemen rekao mu je: ?“O Alija na koji god kip naidjes poruši ga i na koji god kabur, kome se posvećuje pažnja, naiđes sravni ga sa zemljom” (Muslim, At-Tirmizi, Ebu Davud, An-Nes’ijj, Al-Hakim i Ahmed).
?Prenosi Džabir, radijallahu anhu, da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, zabranio da se kaburovi prave od gipsa (kreča), da se na njima sjedi i da se na njima gradi.
(Muslim, Ebu Davud, An-Nesa’ijj, Ibn Madžeh, Al-Hakim).
?A i njegov, sallallahu alejhi ve sellem, kabur je bio sasvim prost. Bez ikakve gradnje ili zidanja. Takvi su bili i kaburovi njegovih drugova – pogotovo Ebu Bekra i Umera, radijallahu anhu – (Pogledati: “Sahihul-Buhari” poglavlje o dzenazi).
?Ebu Davud i Al-Bejheki prenose da je Resulullah, sallallahu alejhi ve sellem, kamenom označavao kabur onima koji su to željeli. Nikakvih drugih građevina nije bilo.
??Zabrana gradnje džamija na kaburovima kao i zabrana uzimanja istih za neka svetišta
?Strogo je zabranjeno graditi džamije na kaburovima.
At-Tirmizi i Al-Hakim bilježe da je Resulullah, sallallahu alejhi ve sellem, rekao:
?“Allah je prokleo žene koje puno obilaze kaburove, na njima klanjaju i pale svetiljke”.
?Muslim bilježi od Ebu Hurejre, radijallahu anhu, da je Resulullah, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Bolje vam je da sjednete na žeravicu, da vam izgori odjeća i da vas oprži nego da sjednete na kabur”.
?Buhari i Muslim bilježe od Aiše, radijallahu anha, da je Ummu Seleme spomenula Allahovom Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem, crkvu koju je vidjela u Abesiniji i slike koje se u njoj nalaze, pa je rekao:
?“To su oni koji kada im umre dobar čovjek, ili dobar rob, naprave na njegovu kaburu hram i u njemu naslikaju te slike. To su najgora stvorenja kod Allaha na Sudnjem dana”.
Njih dvojica bilježe i ovu predaju od Aiše, radijallahu anha:
?Kada je Allahovom Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem, dosao melek smrti, on je prekrio lice svojim crnoporubljenim ogrtačem. Kada ga je sklonio sa svoga lica, rekao je:
?“Neka je Allahovo prokletstvo na židove i kršćane; oni su na mezarima svojih vjerovjesnika napravili hramove”. Istu ovu predaju Imam Muslim bilježi od Ebu Hurejre, radijallahu anhu.
?Od Džunduba ibn Abdullaha, radijalalhu anhu, se prenosi da je rekao: Čuo sam Vjerovjesnika, sallallahu alejhi ve sellem, prije njegove smrti na pet (dana) kako kaže:
?“Ja, uistinu, priznajem Allahu da među vama nisam uzeo sebi nikog za prisnog prijatelja, jer, uistinu, mene je Allah uzeo Sebi za prijatelja, kao što je i Ibrahima uzeo za prisnog prijatelja.
Kada bih sebi uzimao nekog za prisnog prijatelja od svog ummeta, uzeo bih Ebu Bekra.
Znajte da su oni koji su bili prije vas na kaburima svojih vjerovjesnika i dobrih ljudi pravili hramove. Vi nemojte graditi na mezarlucima džamije. Ja vam, uistinu, to zabranjujem”. (Muslim).
?Ummu Seleme je rekla: „Bojao se da na njegovu mezaru ne naprave džamiju“.
Ibn Mes’ud, radijallahu anhu, je prenio da je Resulullah, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: ?“Najgori su ljudi, uistinu, oni koje Sudnji dan zatekne u životu i oni koji na kaburovima grade hramove”. (Ahmed, Ebu Hatim i Ibn Hibban u svom Sahihu).
Ebu Hurejre, radijalalhu anhu, prenosi da je Resulullah, sallallahu alejhi ve sellem, rekao:
?„Allahu moj, ne daj da moj mezar postane idol koji će se obožavati. Povećala se Allahova srdžba prema narodu koji je mezare svojih vjerovjesnika pretvorio u mesdžide”:
(Imam Malik u svom Muwetta’u i imam Ahmed)
?Ibn Džerir prenosi svojim senedom od Sufjana, on od Mensura, a on od Mudžahida da je (u pogledu) riječi Uzvišenog: “Šta kažete o Latu i Uzzau” (En-Nedžm 19.), rekao:
“On je mljeo brašno, pa je umro i oni su se okupljali i boravili kod njegova mezara.”
Isto je rekao i Ebul-Dževzi’ prenoseći od Ibn Abbasa: “On je mljeo brašno hodočasnicima.”
Od Ibn Abbasa, radijallahu anhuma, prenosi se da je rekao:
?“Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je prokleo zene koje (često) posjećuju mezarluke i one koji ih pretvaraju u mesdžide i u njima pale svjetiljke.” (Ebu Davud, At-Tirmizy, An-Nesa’ijj, Ibn Madžeh i Ahmed).
?Od Ebu Hurejre, radijalallahu anhu, se prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao:
?“Nemojte svoje kuće pretvarati u mezarluke I nemojte moj mezar učiniti mjestom stalnog okupljanja (svetištem). Donosite na mene salavat, jer vas salavat dolazi do mene ma gdje vi bili.”
(Bilježi ga Ebu Dawud dobrim senedom, a njegovi prenosioci su povjerljivi).
?Od Alije ibn Husejna se prenosi da je on vidio čovjeka koji je dolazio na mezar Vjerovjesnikov, sallallahu alejhi ve sellem, i kroz otvor (rupu na zidu) ulazio unutra i učio dovu, pa mu je on to zabranio i rekao:
“Ispričat ću vam hadis koji sam čuo od moga babe, on od moga djeda, a on od Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, koji je rekao: ?‘Nemojte moj mezar učiniti mjestom stalnog okupljanja i nemojte svoje kuće u mezarluke pretvarati. Donosite na mene salawat, jer mi vas selam dolazi bez obzira gdje vi bili.’” (Bilježi ga Muhammed ibn Abdul-Vahid Al-Makdisi i svom “Mustahredžu”. Bilježi ga i imam Al-Kadi, a imam As-Sujuti kaže da je ovaj hadis sahih).
A Seid ibn Mensur u svome Sunenu je rekao:
Pripovijedao nam je Abdul-Aziz ibn Muhammed, njega je obavijestio Suhejl ibn Ebu Suhejl, koji je rekao: Vidio me Hasan ibn Hasan ibn Alijj ibn Ebi Talib, radijallahu anhu – dok je večerao kod Fatime, radijallahu anha, (kćerke Poslanikove, sallallahu alejhi ve sellem – kod (Poslanikova, sallallahu alejhi ve sellem) kabura, pa me je pozvao i rekao: ‘Uđi na večeru’. ’Ne mogu’, rekao sam. ‘Zašto si bio kod mezara?’ upitao je . ‘Poselamio sam Vjerovjesnika, sallallahu alejhi ve sellem,’ rekao sam. ‘Kada uđeš u džamiju nazovi selam’, rekao je, a zatim dodao: ‘Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je rekao:
?“Nemojte moj mezar pretvoriti u mjesto stalnog okupljanja (svetište) i nemojte svoje kuće u mezarluke pretvarati. Donosite na mene salavat, jer mi vas selam dolazi bez obzira gdje vi bili. Allah je prokleo židove i kršćane koji su mezare svojih vjerovjesnika pretvorili u mesdžide’” Vi i oni u Andaluziji isti ste. (Bilježi ga Imam Al-Kadi i imam Al-Bezzar)
Discussion about this post